Strona główna Kronika Policyjna Oszustwo na “BLIK”

Oszustwo na “BLIK”

0
- Reklama -

Policjanci z Sępólna Krajeńskiego otrzymali kolejne zgłoszenie o dokonaniu oszustwa metodą “na BLIK”. Mieszkanka powiatu sępoleńskiego zgłosiła, że nieustalony sprawca włamał się na konto na portalu społecznościowym jej znajomego, a następnie skontaktował się z nią poprzez komunikator i poprosił o szybką pożyczkę pieniędzy przekazaną kodem BLIK. W ten sposób oszust doprowadził zgłaszającą do utraty pieniędzy.

W czwartek (11.05.2023) sępoleńscy kryminalni otrzymali kolejne zgłoszenie o oszustwie metodą „na BLIKA”. Oszust podszywając się pod znajomego 35-letniej mieszkanki powiatu ukradł z konta jej oszczędności.

Oszustwo metodą “na BLIK” polega na włamaniu się i przejęciu konta na portalu społecznościowym oraz proszeniu za pomocą komunikatora znajomych właściciela konta o udostępnienie kodu BLIK. Osoba, logując się do swojego banku, musi wygenerować w aplikacji kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. Niestety w przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą tego kodu nie można już cofnąć, gdyż przestępca od razu wpisuje podany kod BLIK w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze. Co prawda, właściciel konta musi potwierdzić transakcję, ale robi to wierząc, że pomaga swojemu znajomemu, który znalazł się w potrzebie.

Policjanci apelują – zanim przekażesz komukolwiek kod BLIK, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się oszust. Pomysły przestępców są najróżniejsze np. brak pieniędzy na powrót do domu, potrzeba naprawy auta itp. Oszuści tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je w najbliższym czasie. Z tego powodu warto osobiście się spotkać ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze.

 źródło: KPP Sępólno

Exit mobile version